کارگزار ویزا و سفارت

برگزاری نمایشگاه بین المللی

Domestic Tour Agent

کارگزار ویزای چین ۰۲۱۸۸۴۸۷۱۲۴

ویزای چین توریستی گروهی عادی ۷ روز کاری صل پاسپورت (داشتن ۳صفحه خالی الزامی است.)
حتما ۲ قطعه عکس رنگی ۴*۶ تمام رخ با زمینه سفید بدون عینک
(عکس ارسالی باید کاملا با عکس پاسپورت منطبق باشد)
کپی شناسنامه صفحه اول و دوم با نام همسر و فرزندان و در صورت مجرد بودن نام پدر و مادر
مشخصات کامل فردی (آدرس منزل و محل کار با شماره ثابت و همراه (ذکر کد پستی الزامی است.)
تمکن مالی به انگلیسی حداقل ۱۰میلیون تومان
ویزای توریستی انفرادی عادی تمکن مالی لازم ندارد.
برای ویزای گروهی حداقل باید ۵ نفر باشند.
توریستی گروهی فوری ۷ روز کاری
توریستی انفرادی عادی ۳۰ روز کاری

ویزا ی کشور چین

ویزا در پارسا گشت مدرکی معتبر است که توسط سازمان‌های دولتی به اتباع خارجی داده می‌شود و این افراد طبق این مدرک، مجاز به ورود، خروج و یا عبور از کشور مورد نظر بر طبق قوانین و مقررات کشور میزبان می‌باشند.

طبق حقوق و قوانین بین الملل، هر کشور مستقلی محق است مطابق با قوانین ملی، درباره ورود و یا خروج شهروندان خارجی به قلمرو خود تصمیم گرفته و بر اساس آن ویزا ی فرد را صادر یا لغو نماید.

افسران کنسولی کشور چین نیز حق دارند درباره نوع، تعداد ورودی، اعتبار و مدت اقامت هر تبعه خارجی بر اساس قوانین و مقررات ملی کشور چین، تصمیم بگیرند و ویزا ی فرد را لغو یا صادر کنند.

برای ورود به کشور چین، دریافت ویزا در پارسا گشت الزامی است. هر شهروند خارجی باید قبل از سفر به کشور چین، نسبت به دریافت ویزا در پارسا گشت اقدام کند به جز؛ مواردی که طبق توافقات یا مققرات خاص اجازه ورود بدون روادید را دارند.

لطفا قبل از تهیه بلیط، از معتبر بودن ویزا ی خود اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که تاریخ انقاضای ویزا ی شما تمام شده و یا تعداد دفعات مجاز سفرتان به پایان رسیده باید برای دریافت ویزا ی جدید اقدام نمایید.

انواع ویزا در پارسا گشت:

ویزا ی کشور چین به ۴ دسته تقسیم می‌شود: ویزا ی دیپلماتیک، ویزا ی حسن نیت، ویزا ی خدماتی و ویزا ی عادی. این ۴ دسته خود به زیر مجموعه‌هایی تقسیم می شوند که شرح آن در ذیل آمده است.

دسته‌بندی ویزا در پارسا گشت شرح ویزا در پارسا گشت

C – ویزا یی که به خدمه خارجی وسایل حمل و نقل بین المللی از جمله هواپیما، قطار، کشتی یا هر وسیله نقلیه موتوری دیگری داده می‌شود. این ویزا در پارسا گشت به اعضای خانواده افراد ذکر شده نیز تعلق می‌گیرد.

D – این ویزا در پارسا گشت مختص افرادی است که قصد صادرات مادام العمر به کشور چین را دارند.

F – این ویزا در پارسا گشت به افرادی که قصد مبادله، تحصیل و یا سایر فعالیت‌ها را دارند تعلق می‌گیرد.

G – مخصوی افرادی است که قصد صادرات به کشور چین را دارند.

J1 – این ویزا در پارسا گشت مخصوص روزنامه نگاران و سازمان‌های خبری خارجی است که در کشور چین اقامت دارند. طول مدت اعتبار این ویزا در پارسا گشت حدود ۱۸۰ روز است.

J2 – این ویزا در پارسا گشت به روزنامه نگاران خارجی تعلق می‌گیرد که قصد سفر به کشور چین به صورت کوتاه مدت را دارند. مدت اعتبار این ویزا در پارسا گشت کمتر از ۱۸۰ روز است.

L – این ویزا در پارسا گشت توریستی است و به گردشگران تعلق می‌گیرد.

M – ویزا ی مخصوص تجار و بازرگانان که قصد سفر به منظور فعالیت‌های تجاری دارند.

Q1 – ویزا ی مخصوص افراد خانواده‌های مقیم کشور چین که به قصد بازدید و یا نگهداری از اعضای خانواده به کشور چین سفر می‌کنند. اعتبار این ویزا در پارسا گشت بیش از ۱۸۰ روز است. زن و شوهر، پدر و مادر، پسران، دختران، پدر بزرگ و مادر بزرگ و پدر و مادر خوانده‌ها همگی مشمول این ویزا در پارسا گشت می‌شوند.

Q2 – این ویزا در پارسا گشت به افرادی که قصد دارند از اقوام خود که ساکن کشور چین هستند بازدید کنند، تعلق می‌گیرد. مدت اعتبار این ویزا در پارسا گشت نیز بیش از ۱۸۰ روز است.

R – ویزا ی مخصوص استعدادهای درخشان و نوابغی که به مهارت و توانایی آن ها در کشور چین نیاز است.

S1 – ویزا ی مخصوص بازدید از افراد غیر چینی که در کشور چین مشغول کار یا تحصیل هستند. این ویزا در پارسا گشت به همسران، فرزندان زیر ۱۸ سال، پدر و مادر خوانده ها تعلق می‌گیرد. مدت اعتبار این ویزا در پارسا گشت بیش از ۱۸۰ روز است.

S2 – ویزا ی مخصوص اعضای خانواده افراد غیر چینی که در کشور چین مشغول کار یا تحصیل هستند. اعتبار این ویزا در پارسا گشت بیشتر از ۱۸۰ روز است.

X1 – ویزا ی مخصوص افرادی که قصد تحصیل در کشور چین برای مدت بیشتر از ۱۸۰ روز دارند.

X2 – ویزا ی مخصوص افرادی که قصد تحصیل درکشورچین برای مدت کمتراز ۱۸۰ روزدارند.

Z – ویزا ی مخصوص کار در کشور چین.

اعتبار، تعداد دفعات مجاز ورود و مدت زمان هر اقامت با ویزا ی کشور چین

  1. ویزا در پارسا گشت (“Enter Before”) به این معناست که: ویزا در پارسا گشت معتبر بوده و یا می‌تواند برای ورود به کشور چین از تاریخ “Enter Before” بر اساس وقت محلی پکن، از آن استفاده شود. اگر از ویزا در پارسا گشت استفاده نشده باشد، شخص می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز انقضا از آن برای ورود به کشور چین استفاده کند.
  2. “Entries”به تعداد دفعات مجاز ورود به کشور اشاره دارد. اگر فرد در زمان اعتبار ویزا در پارسا گشت از آن استفاده نکرده یا از تعداد دفعات مجاز گذشته باشد، ویزا در پارسا گشت منقضی خواهد شد و در این صورت فرد باید برای دریافت ویزا ی جدید اقدام نماید.
  3. “Duration of Each Stay”یا مدت زمان هر اقامت اشاره به تعداد روزهای مجاز اقامت در مقصد دارد که درست از روز ورود به مقصد آغاز می‌شود. در صورتی که کسی بیش از تاریخ معین شده در ویزا در پارسا گشت، در مقصد باقی مانده و نسبت به تمدید ویزا ی خود اقدام ننماید، بر طبق قوانین حقوقی جمهوری خلق چین، ملزم به پرداخت جریمه شده و از کشور مقصد اخراج می‌شود.

در صورتی که فرد قصد اقامت بیشتر از تاریخ تعیین شده را داشته باشد، می‌بایست قبل از به سر رسیدن اعتبار ویزا در پارسا گشت، نسبت به تمدید آن اقدام نماید که این مورد بستگی به نظر مقامات داشته و ممکن است رد یا تایید شود. پس لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مقامات امنیت عمومی محلی کشور چین مراجعه نماید زیرا سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌های کشور چین مجاز به تمدید ویزا در پارسا گشت نیستند.

افراد حامل ویزا ی کاری ((Z ویزا ی تحصیلی (X1)، ویزا ی دائم (D)، ویزا ی دیدار با خانواده(Q1,S1) یا ویزا ی خبرنگاری(J-1) باید ظرف ۳۰ روز از زمان ورود به کشور چین، برای کسب اجازه اقامت به دفتر مقامات امنیت عمومی محلی مراجعه نمایند.

ورود بدون روادید

ویزا یی که یک شهروند خارجی به وسیله آن، می‌تواند بدون نیاز به ویزا در پارسا گشت و تحت شرایط زیر به کشور چین سفر نماید:

  1. حمل و نقل مستقیم

یک شهروند خارجی که ترانزیت هوایی انجام می‌دهد، در صورتی که بیش از ۲۴ ساعت در فرودگاه نماند از دریافت ویزا در پارسا گشت معاف بوده و یک بلیط معتبر با یک صندلی تایید شده در یک پرواز بین المللی خواهد داشت.

شهروندانی که دارای گذرنامه یا سایر اسنادمسافرتی بین المللی هستند (در صورت لزوم)یک بلیط تایید شده و ویزا ی معتبر برای رفتن به یکی از ۴۵ کشور زیر به عنوان مقصد سوم دریافت خواهند کرد و همچنین می‌توانند بدون ویزا در پارسا گشت به مدت ۷۲ ساعت در پکن یا شانگهای اقامت داشته باشند.

اتریش،بلژیک،جمهوریچک،دانمارک،استونی،فنلاند،فرانسه،آلمان،یونان،مجارستان،ایسلند،ایتالیا،لتونی،لیتوانی،لوکزامبورگ،مالت،هلند،لهستان،پرتغال،اسلواکی،اسلوونی،اسپانیا،سوئد،سوئیس،روسیه،بریتانیا،ایرلند،قبرس،بلغارستان،رومانی،اوکراین،ایالاتمتحدهآمریکا،کانادا،برزیل،مکزیک،آرژانتین،شیلی،استرالیا،نیوزیلند،کره،ژاپن،سنگاپور،برونئی،اماراتمتحدهعربیوقطر.

  1. بازدید از دلتای رودخانه Pearl یا جزیره Haina
  • شهروندان کشورهایی که با جمهوری خلق چین روابط دیپلماتیک داشته و دارای گذرنامه عادی هستند، در صورتی که در حال حاضر در هنگ کنگ یا ماکائو حضور داشته باشند و به یک گروه سازمان یافته تحت نظر یک آژانس مسافرتی معتبر ملحق شده و برای بازدید از دلتایرودخانهPearlیاجزیرهHaina (مناطق Guangzhou, Shenzhen, Zhuhai, Foshan, Dongguan, Zhongshan, Jiangmen, Zhaoqing and Huizhou) ثبت نام نمایند و البته و بیش از ۶ روز اقامت نداشته باشند، از دریافت ویزا در پارسا گشت معاف خواهند شد.
  • شهروندان هر یک از کشورهای زیر که دارای پاسپورت عادی بوده و برای بازدید از جزیرهHainan(به صورت گروه های گردشگری ۵ نفره و یا بیشتر) به یکی از آژانس‌های معتبر داخل Hainan رفته و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند، در صورتی که قصد ماندن بیش از ۱۵ روز را نداشته باشند از دریافت ویزا در پارسا گشت معاف خواهند شد. این کشورها به شرح زیر هستند: استرالیا،اتریش،کانادا،دانمارک،فنلاند،فرانسه،آلمان،اندونزی،ایتالیا،ژاپن،قزاقستان،مالزی،هلند،نیوزیلند،نروژ،فیلیپین،جمهوریکره،روسیه،سنگاپور،اسپانیا،سوئد،سوئیس،تایلند،UK،اوکراینوآمریکا.

به علاوه، شهروندان کشورهای آلمان، جمهوری کره و روسیه در صورتی که به گروه‌های گردشگری ۲ نفره یا بیشتر ملحق شوند، می توانند تا ۲۱ روز در این جزیره اقامت نمایند.

  1. شهروندان سنگاپور، برونئی و ژاپن
  • شهروندان کشورهای سنگاپور، برونئی و ژاپن در صورتی که دارای گذر نامه عادی بوده و با هدفگردشگری، تجارت یا ملاقات با اقوام از طریق پورت ویژه افراد خارجی وارد کشور چین شده و قصد ماندن بیش از ۱۵ روز را نداشته باشند، از دریافت ویزا در پارسا گشت معاف هستند. در صورتی که یکی از موارد زیر پیش بیاید، معافیت از دریافت ویزا در پارسا گشت لغو و افراد نام برده باید برای دریافت هر چه زودتر ویزا ی خود اقدام نمایند:

o در صورتی که فرد متقاضی بیش از ۱۵ روز در کشور چین اقامت نماید.

o در صورتی که فرد به قصد تحصیل، کار، اقامت دائم، دیدار با مقامات رسمی یا پوشش خبری وارد کشور شود.

o شهروندان ژاپنی که با گذرنامه رسمی یا دیپلماتیک سفر می‌کنند.

o

  1. دارندگان کارت معتبر سفرهای تجاری از سازمان همکاری‌هایاقتصادیآسیا-اقیانوسیه (APEC)

کارت سفرهای تجاری APEC، جایگزینی برای ویزا ی (multiple)است که به مدت ۳ سال اعتبار دارد. فردی که چنین کارتی در اختیار داشته باشد می‌تواند با ارائه پاسپورت معتبر در زمان تائید شده، به دفعات متعدد وارد کشور چین شده و کمتر از ۲ ماه در هر سفر، اقامت نماید.

  1. اتباع بیگانه دارای کارت اقامت دائم
  2. اتباع بیگانه‌ای که اجازهاقامتدائماز طرف وزارت امنیت عمومی برای آن ها صادر شود.

شهروندان خارجی که با هدف ادامه تحصیل و کار یا به عنوان روزنامه نگار خارجی وارد کشور چین شوند، باید ظرف مدت ۳۰ روز از زمان ورود به کشور چین، نسبت به دریافت اجازه اقامت رسمی به دفتر مقامات امنیت عمومی شهر مراجعه نمایند. این افراد در صورت دریافت اجازه اقامت، می‌توانند بدون نیاز به ویزا در پارسا گشت به دفعات متعدد از کشور خارج شده و دوباره وارد شوند.

  1. موافقتنامه دوجانبه

در صورتامضای توافقنامه‌های دو جانبه مابین کشور چین و سایر کشورهای خارجی، شهروندان این کشورها می‌توانند در شرایط خاص، بدون نیاز به ویزا در پارسا گشت وارد کشور چین شوند.

راهنمای درخواست ویزا در پارسا گشت

. موارد لازم برای ارائه درخواست

(۱) گذرنامه

اصل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و صفحات ویزا ی خالی، و فتوکپی از صفحه اطلاعات گذرنامه و صفحه عکس اگر جداگانه است.

(۲) فرم درخواست ویزا در پارسا گشت و عکس

فرم درخواست کامل شده ویزا در پارسا گشت به همراه عکس رنگی پشت سفید گذرنامه که به تازگی گرفته شده باشد (بدون پوشاندن سر، صورت کامل مشخص باشد)

(۳) اثبات اقامت قانونی و یا وضعیت اقامت (قابل اجرا برای کسانی که برای ویزا ی کشوری که شهروند آن هستند، درخواست نداده‌اند)

اگر شما برای ویزا ی کشوری که شهروند آن هستید، درخواست نداده‌اید، باید اصلی و کپی گواهی‌های معتبر و یا ویزا ی اقامت، اقامت، اشتغال و یا وضعیت دانش آموزی، و یا دیگر گواهی‌های معتبر اقامت ارائه شده توسط مقامات مربوطه از کشوری که در حال حاضر در آن اقامت دارید، فراهم کنید.

(۴) فتوکپی گذرنامه قبلی چینی یا ویزا در پارسا گشتهای قبلی چینی (قابل اجرا برای شهروندان خارجی کسانی که شهروند چینی بوده‌اند و تابعیت خارجی گرفته‌اند)

اگر شما برای اولین بار برای ویزا ی چین اقدام می‌کنید، باید پاسپورت قبلی چینی و یک کپی از صفحه اطلاعات آن را فراهم کنید.

اگر شما قبلا ویزا ی چین داشته‌اید و می‌خواهید برای دریافت ویزا ی چین با پاسپورت خارجی که ویزا ی چین نداشته باشد، اقدام کنید باید فتوکپی صفحه اطلاعات گذرنامه قبلی و صفحه عکس فعلی را چنانچه جداگانه است، به همراه صفحه ویزا ی قبلی چین فراهم کنید. (اگر نام شما در گذرنامه فعلی از گذرنامه قبلی متفاوت است، باید یک سند رسمی از تغییر نام فراهم کنید.)

  1. مواد اضافی جهت ارسال و توضیحات ویژه

ویزا ی C

نامه تضمین صادر شده توسط یک شرکت حمل و نقل خارجی و یا دعوت نامه صادر شده توسط یک نهاد مربوطه در چین

خدمه ۱۱ شرکت هواپیمایی زیر می‌توانند برای چند ورودی ویزا ی C با دو سال اعتبار اقدام کنند: هواپیمایی متحده، خطوط هوایی قاره، خطوط هوایی دلتا، خطوط هوایی آمریکا، یو پی اس، فدرال اکسپرس، محموله هوایی قطبی ، محموله هوایی همیشه سبز ، شرکت کالیتا، شرکت هوایی جنوب، و شرکت هوایی دنیا

* سفارت چین ویزا ی تک ورودی یا دو ورودی و یا ویزا ی چندگانه را به مدت ۶ ماه برای خدمه سایر شرکت‌های هواپیمایی بر اساس مورد صادر می‌کند.

ویزا ی D

اصلی و فتوکپی فرم تایید برای اقامت دائم اتباع بیگانه توسط وزارت امنیت عمومی چین صادر شده است.

یاد آور می‌شویم که:

دارندگان ویزا یD باید ظرف ۳۰ روز از تاریخ ورود خود، تقاضای خود را به اداره کل خروج / ورود نهادهای امنیتی عمومی تحت نظر دولت محلی مردمی در سطح استان در مکان‌های پیشنهادی برای اقامت اتباع خارجی ارائه دهند.

ویزا ی F

دعوت‌ نامه توسط یک نهاد مربوطه و یا به صورت فردی در چین صادر می‌شود. دعوت نامه باید شامل:

(۱) اطلاعات مربوط به متقاضی (نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، و غیره)

(۲) اطلاعات مربوط به سفر برنامه ریزی شده (هدف از سفر، تاریخ ورود و خروج، مکان بازدید، روابط بین متقاضی و نهاد یا فرد دعوت کننده، منبع مالی برای مخارج)

(۳) اطلاعات نهاد و یا فرد دعوت کننده (نام، شماره تماس، آدرس، مهر رسمی، امضای نماینده قانونی و یا فرد دعوت کننده)

ویزا ی G

بلیط هوایی (قطار و یا کشتی) با تاریخ و صندلی تایید شده به کشور و یا منطقه مقصد.

ویزا ی J1

نامه اطلاع رسانی ویزا در پارسا گشت صادر شده توسط وزارت اطلاعات وزارت امور خارجه چین و نامه رسمی صادر شده توسط سازمان رسانه که روزنامه نگار در آن جا مشغول به کار است.

متقاضیان باید با بخش مطبوعاتی سفارت چین / سرکنسولگری تماس بگیرند و تشریفات مربوطه را تکمیل کنند.

یاد آور می‌شویم که:

دارندگان ویزا یJ1 باید ظرف ۳۰ روز از تاریخ ورود خود، تقاضای خود را به اداره کل خروج / ورود نهادهای امنیتی عمومی تحت نظر دولت محلی مردمی در سطح استان در مکان‌های پیشنهادی برای اقامت اتباع خارجی ارائه دهند.

ویزا ی J2

نامه اطلاع رسانی ویزا در پارسا گشت صادر شده توسط وزارت اطلاعات وزارت امور خارجه چین یا سایر واحدهای قانونی چین و نامه رسمی صادر شده توسط سازمان رسانه که روزنامه نگار در آن جا مشغول به کار است.

متقاضیان باید با بخش مطبوعاتی سفارت چین / سرکنسولگری تماس بگیرند و تشریفات مربوطه را تکمیل کنند.

ویزا ی L

اسناد نشان دهنده برنامه سفر شامل رزرو بلیط هواپیما (رفت و برگشت) و اثبات رزرو هتل، و غیره و یا دعوت نامه صادر شده توسط یک نهاد مربوطه و یا فردی در چین. دعوت نامه باید شامل موارد زیر باشد:

(۱) اطلاعات مربوط به متقاضی (نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، و غیره)

(۲) اطلاعات مربوط به سفر برنامه ریزی شده (تاریخ ورود و خروج، مکان بازدید، و غیره)

(۳) اطلاعات نهاد و یا فرد دعوت کننده (نام، شماره تماس، آدرس، مهر رسمی، امضای نماینده قانونی و یا فرد دعوت کننده)

ویزا ی M

(۱) اسناد و مدارک فعالیت‌های تجاری صادر شده توسط یک شریک تجاری در چین، و یا دعوت نامه به نمایشگاه بازرگانی یا دعوت نامه دیگر صادر شده توسط نهاد یا فرد مربوطه. دعوت نامه باید شامل موارد زیر باشد:

(الف) اطلاعات مربوط به متقاضی (نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، و غیره)

(ب) اطلاعات مربوط به سفر برنامه ریزی شده (هدف از سفر، تاریخ ورود و خروج، مکان بازدید، روابط بین متقاضی و نهاد یا فرد دعوت کننده، منبع مالی برای مخارج)

(ج) اطلاعات نهاد و یا فرد دعوت کننده (نام، شماره تماس، آدرس، مهر رسمی، امضای نماینده قانونی و یا فرد دعوت کننده)

ویزا در پارسا گشت Q1

برای مراسم خانوادگی، مدارک زیر مورد نیاز است:

(۱) دعوت نامه صادر شده توسط یک شهروند چینی و یا یک شهروند خارجی با اجازه اقامت دائم در چین که در چین زندگی می‌کند. دعوت نامه باید شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات مربوط به متقاضی (نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، و غیره)
  • اطلاعات مربوط به سفر برنامه ریزی شده (هدف از سفر، تاریخ ورود و خروج، مکان بازدید، روابط بین متقاضی و نهاد یا فرد دعوت کننده، منبع مالی برای مخارج)
  • اطلاعات نهاد و یا فرد دعوت کننده (نام، شماره تماس، آدرس، مهر رسمی، امضای نماینده قانونی و یا فرد دعوت کننده)

(۲) فتوکپی کارت شناسایی چینی از فرد دعوت کننده و یا پاسپورت خارجی و اجازه اقامت دائم.

(۳) اصل و کپی گواهی (گواهی ازدواج، گواهی تولد، گواهینامه خویشاوندی صادر شده توسط اداره امنیت عمومی و یا گواهینامه محضری خویشاوندی) که نشان دهنده ارتباط بین اعضای خانواده فرد متقاضی و دعوت کننده باشد.

اعضای خانواده” به زن و شوهر، پدر و مادر، پسران، دختران، زن و شوهر پسران یا دختران، برادران، خواهران، پدربزرگ و مادربزرگ، نوه دختر، نوه پسر و پدر و مادر همسر اشاره دارد.

برای حضانت، مدارک زیر مورد نیاز است:

(۱) گواهی محضری و رسمی سپردن حضانت صادر شده توسط سفارتخانه / سر کنسولگری چین در کشورهای خارجی و یا وکالتنامه محضری حضانت صادر و تصدیق شده در کشور محل اقامت یا در چین

(۲) اصل و کپی گذرنامه فرستنده کالا به همراه اصل و کپی گواهی (گواهی ازدواج، گواهی تولد، گواهی خویشاوندی صادر شده توسط اداره امنیت عمومی و یا گواهینامه محضری خویشاوندی) صادر و تصدیق شده که نشان‌دهنده ارتباط بین والدین یا سرپرستان و کودکان است.

(۳) رضایت نامه حضانت صادر شده توسط متولی ساکن چین که موافقت کرده است حضانت را به عهده بگیرد و فتوکپی کارت شناسایی متولی.

(۴) فتوکپی گواهی نشان دهنده وضعیت اقامت دائم پدر و مادر در خارج از کشور زمانی که کودک متولد شد، به شرطی که یک یا هر دو پدر و مادر شهروندان چینی باشند.

یادآور می شویم که:

دارندگان ویزا یQ1 باید ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ورود خود، تقاضای خود را به اداره کل خروج / ورود نهادهای امنیتی عمومی تحت نظر دولت محلی مردمی در سطح استان در مکان های پیشنهادی برای اقامت اتباع خارجی بدهند.

ویزا ی Q2

(۱) دعوت نامه صادر شده توسط یک شهروند چینی یا یک شهروند خارجی با اجازه اقامت دائم چین که در چین زندگی می‌کند. دعوت نامه باید شامل:

  • اطلاعات مربوط به متقاضی (نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، و غیره)
  • اطلاعات مربوط به سفر برنامه ریزی شده (هدف از سفر، تاریخ ورود و خروج، مکان بازدید، روابط بین متقاضی و فرد دعوت کننده، منبع مالی برای مخارج)
  • اطلاعات فرد دعوت کننده (نام، شماره تماس، آدرس، امضا و غیره)

(۲) فتوکپی کارت شناسای چینی یا پاسپورت خارجی و اجازه اقامت دائم فرد دعوت کننده

ویزا ی R

متقاضی باید گواهی مربوطه مطابق با مقررات مربوطه را ارائه دهد و و الزامات مربوط به مقامات ذیصلاح دولت چین به استعدادهای درخشان و افراد با مهارت‌های خاص مورد نیاز چین را دارا باشد.

ویزا ی S1

(۱) دعوت نامه از فرد دعوت کننده (یک تبعه خارجی که در چین مانده یا برای کار یا مطالعه اقامت دارد) که شامل:

  • اطلاعات مربوط به متقاضی (نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، و غیره)
  • اطلاعات مربوط به سفر (هدف از سفر، تاریخ ورود و خروج، مکان اقامت، روابط بین متقاضی و فرد دعوت کننده، منبع مالی برای مخارج و غیره)
  • اطلاعات فرد دعوت کننده (نام، شماره تماس، آدرس، امضا و غیره)

(۲) فتوکپی گذرنامه و اجازه اقامت فرد دعوت کننده

(۳) اصل و کپی گواهی (گواهی ازدواج، گواهی تولد، گواهینامه خویشاوندی صادر شده توسط اداره امنیت عمومی و یا گواهینامه محضری خویشاوندی) که نشان دهنده ارتباط اعضای درجه ۱ خانواده فرد بین متقاضی و دعوت کننده باشد.

اعضای خانواده درجه ۱ ” به زن و شوهر، پدر و مادر، پسران یا دختران زیر ۱۸ سال، پدر و مادر همسر اشاره دارد.

یادآور می‌شویم که:

دارندگان ویزا یS1 باید ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ورود خود، تقاضای خود را به اداره کل خروج / ورود نهادهای امنیتی عمومی تحت نظر دولت محلی مردمی در سطح استان در مکان های پیشنهادی برای اقامت اتباع خارجی بدهند.

ویزا ی S2

برای بازدید از اعضای خانواده برای یک دوره کوتاه، مدارک زیر مورد نیاز است:

(۱) دعوت نامه از فرد دعوت کننده (یک تبعه خارجی که در چین مانده یا برای کار یا مطالعه اقامت دارد) که شامل:

(الف) اطلاعات مربوط به متقاضی (نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، و غیره)

(ب) اطلاعات مربوط به سفر (هدف از سفر، تاریخ ورود و خروج، مکان های مورد بازدید، روابط بین متقاضی و فرد دعوت کننده، منبع مالی برای مخارج و غیره)

(ج) اطلاعات فرد دعوت کننده (نام، شماره تماس، آدرس، امضا و غیره)

(۲) فتوکپی گذرنامه و اجازه اقامت فرد دعوت کننده (یک تبعه خارجی که در چین مانده یا برای کار یا مطالعه اقامت دارد)

(۳) کپی گواهی (گواهی ازدواج، گواهی تولد، گواهینامه خویشاوندی و یا گواهینامه محضری خویشاوندی) که نشان دهنده ارتباط اعضای خانواده فرد بین متقاضی و دعوت کننده باشد.

اعضای خانواده” به زن و شوهر، پدر و مادر، پسران، دختران، زن و شوهر پسران یا دختران، برادران، خواهران، پدربزرگ و مادربزرگ، نوه دختر، نوه پسر و پدر و مادر همسر اشاره دارد.

در امور خصوصی، اسناد و مدارک شناسایی ماهیت امور خصوصی باید برای افسر کنسولی ارائه شود.

ویزا ی X1

(۱) اصل و فتوکپی نامه پذیرش صادر شده توسط یک مدرسه و یا سایر نهاد ها در چین.

(۲) اصل و فتوکپی از “درخواست ویزا در پارسا گشت برای تحصیل در چین” (فرم JW201 یا فرم JW202).

یادآور می‌شویم که:

دارندگان ویزا یX1 باید ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ورود خود، تقاضای خود را به اداره کل خروج / ورود نهادهای امنیتی عمومی تحت نظر دولت محلی مردمی در سطح استان در مکان های پیشنهادی برای اقامت اتباع خارجی بدهند.

ویزا ی X2

اصلی و فتوکپی پذیرش مقررات صادر شده توسط یک مدرسه و یا سایر نهادها در چین.

ویزا ی Z

یکی از مدارک زیر:

(۱) اجازه اشتغال خارجی‌ها از جمهوری خلق چین صادر شده توسط مقامات دولت چین برای منابع انسانی و تامین اجتماعی، و همچنین دعوت نامه نهاد مجاز یا تایید نامه دعوت صادر شده توسط سازمان های مربوطه چین.

(۲) مجوز برای کارشناسان خارجی کارمند در چین صادر شده توسط دفتر امور کارشناسان خارجی و همچنین دعوت نامه از نهاد مجاز یا تایید نامه دعوت صادر شده توسط سازمان‌های مربوطه چین.

(۳) گواهی ثبت نام از دفاتر نمایندگی اقامت از شرکت‌های کشورهای خارجی (مناطق) صادر شده توسط مقامات چینی از اداره های صنعتی و تجاری، و همچنین دعوت نامه نهاد مجاز و یا تایید نامه دعوت صادر شده توسط سازمان‌های مربوطه چینی و همچنین دعوت نامه نهاد مجاز و یا تایید نامه دعوت صادر شده توسط سازمان‌های مربوطه چینی.

(۴) یک سند تایید برای اجرای تجاری صادر شده توسط مقامات دولت چین برای امور فرهنگی و یا دعوت نامه از نهاد مجاز یا تایید نامه دعوت صادر شده توسط دفتر امور خارجه مربوط به دولت‌های استانی چین.

(۵) دعوتنامه به خارجی‌ها برای عملیات نفت فلات قاره در چین صادر شده توسط شرکت ملی نفت فلات قاره چین؛

یادآور میشویم که:

دارندگان ویزا یZ باید ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ورود خود، تقاضای خود را به اداره کل خروج / ورود نهادهای امنیتی عمومی تحت نظر دولت محلی مردمی در سطح استان در مکان‌های پیشنهادی برای اقامت اتباع خارجی ارائه دهند.

  1. یادآوری ویژه

(۱) دعوت نامه ممکن است به شکل فکس، فتوکپی و یا چاپ کامپیوتر باشد، اما افسر کنسولی ممکن است از متقاضی بخواهد دعوت نامه اصلی را ارائه دهد.

(۲) در صورت لزوم، افسر کنسولی ممکن است از متقاضی بخواهد سایر مدارک اثبات و یا مواد مکمل را ارئه دهد و یا با متقاضی مصاحبه کند.

(۳) افسر کنسولی در مورد صدور یا عدم صدور ویزا در پارسا گشت و اعتبار آن، مدت اقامت و تعداد ورودی در شرایط خاص متقاضی تصمیم خواهد گرفت.

(۴) برای اطلاعات بیشتر، لطفا به وب سایت سفارت مربوطه و یا سر کنسولگری چین مراجعه کنید.

  1. در صورتی که افسران ویزا در پارسا گشت درخواست اسناداضافیکنند لازم تلقی می‌شود.

III. چگونگی درخواست

  1. تعیین محل دفتر ویزا در پارسا گشت از سفارت / سرکنسولگری که دارای صلاحیت کنسولی بر دولتی که شما در آن زندگی می‌کنید. شما ممکن است درخواست خود را به شکل فردی، و یا توسط شخص دیگری و یا نماینده عامل سفر/ ویزا در پارسا گشت برای ارائه برنامه‌های خود به دفتر ویزا در پارسا گشت بفرستید.
  2. اگر لازم باشد، متقاضی باید برایمصاحبهویاتاییدامضااسنادبه سفارت / سرکنسولگری مراجعه نماید.
  3. درخواست از طریق پست الکترونیکی پذیرفته نیست.
  4. به قرار ملاقات نیاز نیست.
  5. زمان پردازش
  6. خدمات منظم: ویزا در پارسا گشت را می‌توان در چهارمین روز کاری گرفت.
  7. خدمات اکسپرس: ویزا در پارسا گشت را می‌توان در روز دوم یا سوم کاری به دست آورد (تایید مورد نیاز است).
  8. خدمات ویزا ی سریع در یک روز: ویزا در پارسا گشت را می‌توان در همان روز گرفت. (اگر درخواست قبل از ساعت ۱۲ ظهر تحویل داده شود، که برای آن تایید لازم است، ویزا در پارسا گشتها در بعد از ظهر همان روز تحویل داده می‌شود.)

طول مدت فرآیند پردازش ویزا در پارسا گشت

  1. در حالت عادی، این پروسه ۴ روز کاری به طول می‌انجامد.
  2. در فرآیند سریع‌السیر، فرد با پرداختهزینهمازادیبهارزش $۲۰ برایهرویزا در پارسا گشت بعد از ۲ تا ۳ روز کاری ویزا ی خود را دریافت می‌کند.
  3. در موارد ضروری؛ همانند مورد دوم بهد از ۲ یا ۳ روز کاری اما با هزینه $۳۰ برای هر نفر صاحب ویزا در پارسا گشت خواهید شد.

اعتبار ویزا در پارسا گشت:

اعتبار ویزا ی کشور چین، بسته به نوع آن از ۳ تا ۲۴ ماه متغیر است. ویزا ی یک ورودی کشور چین معمولا ۳ ماه ،ویزا ی دو ورودی۶ ماه و ویزا ی چند ورودی به مدت ۶،۱۲ یا ۲۴ ماه اززمانورودبهکشوراعتباردارد. در صورتی که در موارد اول و دوم، تعداد ورودی مجاز انجام شده یا زمان اعتبار ویزا در پارسا گشت تمام شود، میزا منقضی خواهد شد و شما موظفید برای دریافت ویزا ی جدید اقدام نمایید. در صورت منقضی شدن ویزا در پارسا گشت، از ورود شما به کشور چین ممانعت به عمل می‌آید.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من